Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

psycho-λόγος Κεφάλαιο 5ο: περί φιλοσοφίας ο λόγος

                                  
   Λοιπόν Θανάση ,άκου τι μου κόλλησε σήμερα. Βασικά ξέχνα το  Θανάση, θα σε λέω γιατρέ! Πολύ αέρα έχω πάρει και στο τέλος θα νομίζεις πως είμαστε και φίλοι.  Έλα πλάκα κάνω… και να σου πω την αλήθεια έχει αρχίσει να μ’ αρέσει το πήγαινε – έλα εδώ. Μπορώ να λέω ότι βλακεία θέλω και έχω κάποιον να με ακούει. Έστω και αν πληρώνεται. Άκου να δεις τι σκεφτόμουνα χτες το βράδυ: στο σχολείο δεν ήμουν και πολύ καλός με τα αρχαία και γενικά με τα φιλολογικά αλλά θυμάμαι κάτι, τους φιλοσόφους τους είχαν σε μεγάλη εκτίμηση και τι έκαναν αράζαν από δω και από κει, έπιναν κρασιά και παπαρολογούσαν. Εντάξει ξέρω η φιλοσοφία πήγε πολύ μπροστά τον κόσμο, όχι ότι κατάλαβα ποτέ το γιατί αλλά μάλλον δίκιο θα ‘ χουν. Και εκεί ακριβώς εμφανίζεσαι εσύ και λέω:”  ρε συ τι κάνω και εγώ με τον γιατρό; φιλοσοφώ, πάω και λέω τις βλακιουλες  μου αλλά το πρόβλημα είναι ότι δε θα με θυμάται κανείς αύριο. Γι’ αυτό ήρθα προετοιμασμένος! Μάζεψα όλες τις θεωρίες μου και θα στις πω μία μία μέχρι να σου σπάσω τα νεύρα ή μέχρι να με θεωρήσεις φιλόσοφο! Πρώτον: την τριχόπτωση δε μπορεί να τη σταματήσει τίποτα εκτός από το πάτωμα, εντάξει πλάκα κάνω, αυτό είναι κλεμμένο .Σοβαρά τώρα! Αν δε σεβαστείς τη μοναξιά σου, δε θα έχεις ποτέ πραγματική παρέα,… Δε ξέρω τώρα, πρέπει και να εξηγώ αυτά που λέω ή απλά να τα λέω; Αλλά όχι, δεν εξηγώ τίποτα! Έφαγα τα σχολικά μου χρόνια ακούγοντας φιλοσοφικές, σοφιστείες που κανείς δε μου εξήγησε ποτέ ασε  να τους μπερδέψω και εγώ λίγο….
2ον Η Άνοιξη είναι μία υπενθύμιση του χειμώνα.
3ον  Κάθε στραβοπάτημα δίνει αξία στην ισορροπία.
4ον Μόνο όσοι έπεσαν ξέρουν τι όμορφο είναι να ξανασηκώνεσαι.
5ον Οι  ανασφάλειες είναι απόδειξη της ζωής.
6ον Κάθε χαμόγελο μπορεί να κρύβει ένα ψέμα αλλά δεν είναι απαραίτητο κάθε ψέμα να κρύβει ένα χαμόγελο.
7ον Μπορείς να κοροϊδέψεις πολλούς ανθρώπους αλλά όχι τον εαυτό σου. Αν καταφέρεις να κοροϊδέψεις τον εαυτό σου νομίζεις ότι μπορείς να καταφέρεις να κοροϊδέψεις πολλούς ανθρώπους αλλά όχι τον εαυτό σου.
8ον Η φράση “δεν τελειώσαμε ακόμα” χρησιμοποιείται όταν συνήθως έχουν τελειώσει όλα. 9ον Κανείς δεν έχει αρκετή εξουσία ώστε να δημιουργήσει ένα χαμόγελο.
10ον Οι συγγένειες αίματος συνήθως λειτουργούν σαν θανατικές καταδίκες που ευτυχώς αρκεί ένας νεκρός για να  λύσουν.
 Αλήθεια τα πάω καλά; Καλά και όχι να μου πεις, μπορώ να σου πω ότι δε σκαμπάζεις από φιλοσοφία.. οπότε καλά είμαστε … και κοίτα να δεις εγώ το κάνω και χωρίς σταφύλια και χωρίς κρασί! Έναν καφέ από τον “Γρηγόρη έχω. Δε μ’ αρέσει αυτό το γελάκι, αλλά δε σου δίνω σημασία γιατί είσαι αδαής. Ωραία λέξη ε; την άκουσα το πρωί στον Παπαδάκη! Άκου το άλλο, και αυτό δικό μου είναι:

11ον  όταν χορεύεις με τον διάολο να ξέρεις ότι μια μέρα οι φωτιές θα σβήσουν. Καλά για να στο εξηγήσω αυτό θα πρέπει να ξεφραγκιάσουμε το θείο και δε θα μου μείνει τίποτα από την κληρονομιά, οπότε άστο. Τώρα ,χωρίς αστεία, ήμουν πάτος στα φιλολογικά αλλά χαζός δεν είμαι, ακόμα και να ‘χα τα φόντα να γίνω φιλόλογος, σιγά μη γινόμουνα. Πρώτον η φιλοσοφία δε πουλάει στις γκόμενες, καλύτερα να ξέρεις κιθάρα. Από την άλλη, όσο πάτος και να ‘σαι ,τα βασικά τα θυμάσαι, ο Πυθαγόρας έγινε σκλάβος στη Βαβυλώνα, δικάστηκε για διαφθορά και αθεΐα , ο Σωκράτης ήπιε σε σφηνάκι το κώνειο , ο Αριστοτέλης εγκατέλειψε την Αθήνα γιατί κόντεψε να κατηγορηθεί για ασέβεια, ο Φιλόλαος εκδιώθηκε με τους υπόλοιπους Πυθαγόρειους της Μεγάλης Ελλάδας το 400 κάτι και ο Ξενοφανής εξορίστηκε. Οπότε τι να κάνω; Άμα θέλω να φιλοσοφώ καλύτερα να γράφω αστειάκια σαν του Πανούση, αυτός έχει μόνο τον Νταλάρα και δεν τον εξόρισε και κανένας. Ο Νίτσε δεν είπε ο Θεός πέθανε; διαδόσεις, μη πιστεύεις τίποτα. Θα μας είχαν καλέσει στη κηδεία. Αυτό το “εν είδα ότι  ουδέν είδα”, πλάκα μου κάνεις έτσι; και μετά 5 στα αρχαία ο Αντρίκος. Και ξανά δώσε τον Σεπτέμβριο! Τσαντίζομαι και μόνο στη σκέψη πως αν έπινα περισσότερο κρασί, θα είχα καλύτερους βαθμούς. Μπορεί να είχα και το απολυτήριο  Λυκείου. Πήγα να κάνω αίτηση για σκουπιδιάρης και μου ζήτησαν το απολυτήριο του Λυκείου και γνώσεις Αγγλικών. Τρελάθηκα. Δε το έψαξα παραπάνω. Οι άνθρωποι δεν είναι καλά. Παίζει να ‘θέλαν και master στην Σκουπιδολογία. Τσαντίστηκα τώρα, πάω να φύγω και κοίτα μη μου κλέψεις ατάκες και γράψεις κανένα βιβλίο, δε θα τα πάμε καλά. Θα τα πούμε την επόμενη φορά. Α! Τώρα που το θυμήθηκα! Υπήρχε ένας φιλόσοφος, άκου να δείς τώρα, θυμάμαι και το όνομά του, ήταν πολύ ηλίθιο, Χρύσιππος .Χρυσό άλογο, άκου μαλακία! Ο οποίος  πέθανε από τα γέλια βλέποντας τον γάιδαρο του να προσπαθεί να φάει σύκα. Και μετά μου λες να τους πάρω σοβαρά και ξανά δώσε Αντρίκο τον Σεπτέμβριο! Έφυγα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου